Publicēšanas datums 07/22

Kad pagātne satiekas ar nākotni – klasiskais MINI ar elektrisko piedziņu.

Ilgtspējīgas braukšanas prieks klasiskā automobilī – tieši to ir radījusi apņēmīga komanda MINI Oksfordas rūpnīcā, klasisko MINI modeli aprīkojot ar mūsdienīgu elektrisko piedziņu. Īpašais MINI Recharged projekts ļauj klientiem pārbūvēt savus klasiskos MINI par elektroauto un izbaudīt videi draudzīgās piedziņas priekšrocības.

 

Ja Alekam Issigonisam mūsdienās no jauna būtu jāizstrādā klasiskais MINI, ikoniskais mazauto noteikti būtu apveltīts ar elektrodzinēju. Kā nekā 1959. gadā izlaistais oriģināls tika radīts naftas krīzes laikā un balstīts uz ideju pēc iespējas ekonomiskāk pārvadāt četrus pasažierus un viņu bagāžu. MINI joprojām ir saistīts ar dizainera Issigonisa principiem – radošu telpas izmantošanu un braukšanas prieku. Projekts MINI Recharged ir iespēja turpināt klasiskā MINI stāstu ilgtspējīgā veidā arī 21. gadsimtā.

 

Klasiskā MINI pārveide par elektrisko piedziņu apvieno tradicionālās vērtības ar mūsdienīgām un uz nākotni vērstām tehnoloģijām. Šī ideja radās vēl pirms britu premium ražotāja piedāvājumā parādījās pilnībā elektriskais MINI Cooper SE. Klasiskais MINI Electric vienā eksemplārā tika uzbūvēts 2018. gadā un prezentēts Ņujorkas auto izstādē. Reakcijas bija tik pozitīvas, ka īpaša komanda MINI Oksfordas rūpnīcā ķērās pie darba un izstrādāja plānu, lai klientiem, kuriem pieder klasiskais MINI, būtu pieejams piedāvājums ar šo elektrisko pārbūvi.

 

 

Lai izbaudītu aizraujošo kartinga stila vadāmību ar piedziņu bez CO2 emisijām, klasiskā MINI oriģinālais benzīna dzinējs tiek aizstāts ar modernu elektrisko piedziņu. MINI Recharged pārbūves laikā transportlīdzeklim tiek veiktas tikai atgriezeniskas izmaiņas. Rūpīga apiešanās ar vēsturisko mantojumu ir svarīga šīs koncepcijas sastāvdaļa. Tas ļauj vēlāk atjaunot klasisko MINI tā sākotnējā stāvoklī. Pārbūves laikā katra transportlīdzekļa oriģinālais dzinējs tiek marķēts un uzglabāts, lai to varētu izmantot atkārtoti gadījumā, ja nākotnē īpašnieks vēlēsies atgriezt klasisko MINI tā oriģinālajā izpildījumā.

 

Piedziņu veido moderns elektromotors, kas ģenerē 90 kW jaudu un paātrina elektrificēto klasisko MINI no nulles līdz 100 km/h aptuveni deviņās sekundēs. Enerģiju piegādā augstsprieguma akumulators, kura maksimālā uzlādes jauda ir 6,6 Kw, un kas ar vienu uzlādi ļauj nobraukt aptuveni 160 kilometrus. Turklāt katrs elektrificētais klasiskais MINI no MINI Recharged saņem raksturīgo centrālo instrumentu paneli, kas tagad attēlo plašāku braukšanas informāciju – temperatūru, izvēlēto pārnesumu, nobraucamo diapazonu un ātrumu.

 

mini se electric

 

MINI Recharged klienti iegūst pilnīgi jaunu braukšanas pieredzi – klusu gaitu ar tūlītēju paātrinājumu un iespēju iekļūt daudzu lielo pilsētu elektriskajās vai zemas emisijas braukšanas zonās, kas citādi nav pieejamas ar iekšdedzes dzinēju. Piemēram, elektriskais klasiskais MINI var atkal būt daļa no Londonas centra ainavas, vadītājam nemaksājot vides nodokli par iebraukšanu centra zonā.

 

MINI Recharged perfekti iekļaujas zīmola nākotnes stratēģijā, kas ietver arī aprites ekonomikas aspektu. Šim projektam netiek ražoti jauni spēkrati, tā vietā tie tiek veidoti no tik ļoti iemīļotajām, jau esošajām automašīnām. Tas ļauj klasiskajam MINI sākt otru, ilgtspējīgāku dzīvi. Šodien jau katram piektajam jaunajam MINI spēkratam ir elektrificēta piedziņa, un tagad projekts MINI Recharged ļaus mīlestībai pret zīmola klasiskajiem transportlīdzekļiem kļūt par pieredzi, kas apvieno pagātni un nākotni.

 

“Tas, ko izstrādā projekta komanda, saglabā klasiskā MINI raksturu un ļauj tā faniem izbaudīt pilnībā elektrisku veiktspēju. Izmantojot MINI Recharged, mēs savienojam mūsu pagātni ar zīmola nākotni,” saka MINI zīmola vadītājs Bernds Kērbers. Jāatzīmē gan, ka MINI Recharged programma šobrīd pieejama vien Apvienotajā Karalistē un nav zināms, vai tā nākotnē tiks piedāvāta arī citās valstīs.

 

 

Inchcape grupas BRAVOAUTO – jauns standarts mazlietotu auto tirgū
BMW izziņo pirmo M3 Touring modeli
Inchcape plašais elektroauto un hibrīdauto piedāvājums ar valsts atbalstu
Inchcape BMW un MINI gatavi valsts atbalstam elektroauto un PHEV hibrīdauto iegādē
BMW izziņo jaunāko X1 un pirmo iX1 modeli
Jaunais BMW M4 CSL – leģendas jaunā versija